sunnuntai 5. helmikuuta 2017

HALUAN OLLA ABI


Haluan olla abi taas... :D Ja jotkut teistä pitää minua varmasti ihan pähkähulluna, mutta mulla onkin aika monta syytä tähän oivallukseen.
Miksi kukaan haluaisi olla abi? 

» Lukio-kupla. 
Se oli ihan parasta maailmassa, vaikkei sitä silloin tajunnut. Haluaisin takaisin elämään sitä kupla-elämää vielä hetken. Viimeisen vuoden. 

» Kotona asuminen. Asuin ainakin itse vielä kotona, eikä tarvinnut huolehtia mistään laskuista, ja pöydällä oli päivittäin monipuolista ja kotona tehtyä ruokaa... Ja kun rahat loppuivat, ei ollut edes pulassa :D Vaikka en ehkä tällä hetkellä vaihtaisi takaisin yksiöstä vanhempien nurkkiin, on kuitenkin vähän ikävä niitä aikoja ♥︎

» Kurssit. Mulla oli abi-vuonna melkein pelkästään kursseja joista olin kiinnostunut, tai kirjoittamassa yo-kokeissa. Yritin vain saada kursseista kaiken viimeisen irti kirjoituksia varten, niin kauhea motivaatio päällä koko ajan. Pakko myös mainita mun musiikin lopputyötä. Ihan sairaan hauska!

collage3

» Sai lukea kirjoituksiin. Jep - sai. Rauhassa. Ja nimenomaan niihin aineisiin joita oli itse valinnut sinne päättötodistukselle. Kun luulin, että oli paljon luettavaa, en tiennytkään, että se määrä on ihan perus määrä yhteen kurssitenttiin yliopistossa. Miten onnekas olinkaan silloin! 

» Kirjoitukset. Tykkäsin oikeasti kirjoituksista. Ne olivat minulle sellaisia chillejä eväsretkiä, joissa sain suunnitella hyviä vastauksia asioista joista olin lukenut. Istuin aina siellä villasukat päällä pohdiskelemassa asioita :D Joissakin aineissa tuli pikku kiire, mutta oli kuitenkin hauskaa. Muutenkin kaikki opettajat olivat ihania, koska tiesivät sinun tekevän parhaasi juuri silloin, niin salissa oli aina hyvä ja kannustava fiilis. 

» Koulun kingit. Olin jo rakastanut ala- ja yläasteella sitä fiilistä kun oli vanhin koulussa. Mutta abeina oltiin oikeasti kingejä. 

» Penkkis oli yksi parhaimpia muistoja mun teinivuosista. Nautin oikeasti joka hetkestä, vaikka olinkin penkkispäivänä ihan todella kipeä. Mut ei se haitannut, koska olin abi, ja elämä hymyili. 

» Juhlat. Meillä oli ehkä poikkeavan hyvä luokkahenki, mutta mieleen on kyllä jäänyt ihan jäätävän hyviä juhlia ja tapahtumia joita me keksimme opintojen ohella. Olen todella kiitollinen mun luokasta, joka otti minut avoimin sylein vastaan mun vaihtovuoden jälkeen. 

collage2

Muistan kyllä olleeni stressaantunut ja jännittynyt tulevasta. Mutta se oli hyvä stressi ja jännitys. Siitä seurasi jotain hyvää. Ja tekisin melkein mitä tahansa jos vain saisin elää sen vuoden uudestaan. 

Onko jollain muulla tällaisia ajatuksia? Ja millainen abivuosi teillä oli? :) 

- Roxy

6 kommenttia:

  1. Oi miten ihana postaus! Itse vasta lukion ekalla, mutta toivottavasti munkin abi vuodesta tulee ikimuistoinen ja mahtava :D

    https://viiviviljaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Viivi ♥ oi.. elämän parasta aikaa!
      Ja jos tuntuu siltä ettei ole, lue tämä teksti uudestaan ja nauti XD

      Poista
  2. Ihana positiivinen kirjoitus abi elämästä :D! Itse olin abi viime vuonna, eli suunnilleen tähän aikaan oli kirjoitukset meneillään... Täytyy kyllä myöntää, että vielä en takaisin sinne kaipaa hahah x mutta ehkä sitten yliopisto-opintojen alkaessa tajuaa kuinka ihanaa se aika olikaan... x

    https://nea-amalia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi kiitos Nea :) Joo mullakin oli ihan sama juttu, mutta kyllä se fiilis sieltä vielä tulee :D

      Poista
  3. Lukio oli parasta aikaa elämässä ja mieluusti palaisin takaisin abi-vuoteen! Kirjoitukset, penkkarit, lukuloma... Mulla on myös ikävä noihin aikoihin :)

    VastaaPoista

♥ Kiitos kommentistasi! ♥