sunnuntai 27. syyskuuta 2015

MY TRAVELS


Olen ollut 16 maassa ennen kuin täytin 19. Ihmiset ovat aina kommentoineet että "oletpas matkustellut paljon!" ja "miten olet ehtinyt käydä niin monessa paikassa?!".

Olen siis ollut näissä maissa: (Suomi), Ruotsi, Norja, Tanska, Fäärsaaret, Viro, Latvia, Liettua, Saksa, Hollanti, Espanja, Kreikka, Thaimaa, Brasilia, Kiina ja Uusi-Seelanti. Suomea lasken myös tähän, koska olen matkustanut yli 70 kaupunkiin täällä Suomessa.
Melkein 40% näistä matkoista liittyy jotenkin koiriin, koska nuorempana mun koiraharrastuksiin kuului paljon matkustelua :) 

Kerron nyt mun lempikohteista ja miksi niihin kannattaa matkustaa :)

Färsaaret on Tanskalle kuuluva itsehallinnollinen saariryhmä. Olimme siellä luokkaretkellä viikon ajan vuonna 2011 ja rakastuin ihan täysin! Saaret ovat aivan älyttömän kauniita, ja sopii älyttömän hyvin valokuvaajan kohteisiin (esim. tunnettu suomalainen valokuvaaja @kpunkka on viettänyt aikaa siellä lähiaikoina, ja valokuvat ovat todellakin jotain!) 


DSC_0272_Fotorhhjghg
Upea, sateinen päivä Thorshavnissa

Alankomaat/Hollanti on paikka minne haluaisin lähteä takaisin jonkun kaverin kanssa joku päivä. Matkustin sinne 12-vuotiaana mun äidin ja meidän ystävän kanssa hakemaan mun koiraa vuonna 2008. Rakastuin Amsterdamiin sen kivan tunnelman takia - sillat, kanavat, talot, tulppaanit, museot... ♥ Kävimme kaikenlaisissa museoissa, mm. Hamppu- ja kidutusmuseossa :D Muistan myös tosi hyvin miten mä punastuneena kysyin, että voimmeko jo lähteä hotellille, kun minut vietiin punaisten lyhtyjen kadulle XD

dsdfgdfPicMonkey Collage



Thaimaa 
Kaikki nyt varmaan tietää miten mahtava Thaimaan reissu voi olla..! Muistan miten innoissani olin tästä reissusta! Olin ensimmäisellä luokalla ja olimme lähdössä Euroopan ulkopuolelle ensimmäistä kertaa. Rakastin sitä lämpöä, meidän hotellia, shoppailua, ja niitä kaikkia retkiä joita teimme perheen kanssa. 

Olen (nykyään) tietoinen norsujen olosuhteista, enkä menisi tänne enää takaisin. 


Brasilia
Meillä oli perinteenä mun perheessä, että kun oli aika lähteä ulkomaille, äiti toi matkatoimiston luettelon ruokapöytään ja saimme arvata minne suuntaamme tällä kertaa. Muistan että arvasin Rio de Janeiro, ja se oli melkein oikein :) Matkustimme Porto de Galinhasiin . Paikka oli aivan upea! Mahtavat rannat, ihana shoppailukylä, ja hotellimme oli aivan ihana. Huippukohtiin kuului uudenvuoden aatto - kannattaa todellakin matkustaa Brasiliaan uutenavuotena! Sain kaiken lisäksi muutaman hyvän ystävän, joiden kanssa olen tekemisissä vielä tänään, ja puhumme ainakin viikoittain (noin 8 vuotta myöhemmin!). Muistan että mietin, että olipa paras reissu ikinä kun pääsimme takaisin kotiin. 

Brasilien 131_Fotor



Uusi-Seelanti
You can take the girl out of New Zealand, but you can't take New Zealand out of the girl. 
Ei varmaan tarvitse selittää miksi tämä maa on niin lähellä mun sydäntä ** . Huumaavan kaunis ja upea maa..! Siellä voi tehdä kaikkea maasta taivaisiin - shopping to skydive. Haluan takaisin - pian!





Olen todella kiitollinen mun vanhemmille, että olen saanut matkustaa näin paljon elämäni aikana! ♥

Olen aikaisemmin postannut paikoista minne haluaisin matkustaa :) (☞click☜)
Mitkä ovat teidän suosikkikohteenne? Antakaa mulle vielä enemmän matkakuumetta ;)

 - Roxy 

8 kommenttia:

  1. Wou sä oot todellakin kerenny matkustaa! Tosi mielenkiintoinen postaus! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Julia! :) Niin olenkin, ja toivon että pystyn jatkossakin!

      Poista
  2. Listasin itseasiassa vähän aikaa sitten mun omat lemppari kohteet blogiini, jos kiinnostaa :-D
    http://woahily.blogspot.fi/2015/09/all-time-favourite-place-to-travel.html

    mutta vau, ootpa sä matkustellut paljon! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon että pääsen kiertää maailmaa jatkossakin ♥
      Käyn kurkkaamassa, kuulostaa mielenkiintoiselta! :)

      Poista
  3. Ihania kohteita! Itseäni kiehtoo myös Brasilia ja Uusi-Seelanti :) Näihin on pakko päästä vielä jonain päivänä, ehkä ulkomaanmuuton jälkeen, kun ollaan paljon lähempänä kohteita :) Kannattaa muuten lomailla Damissa näin aikuisenakin, paikka aukeaa varmasti ihan erilailla kuin muksuna! Se on kyllä yks mun lempparikaupungeista, sinne vaan halajaa takaisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käy ihmeessä, aivan upeita! On kyllä niin helppoa asua Euroopassa kun kaikki on niin lähellä, pystyy helposti käymään monessa maassa, esim interrail :) Joo ja Amsterdamiin on pakko päästä uudestaan!

      Poista
  4. Pakko sanoa, että olet ehtinyt matkustamaan paljon! :D Itse haluaisin kyllä käydä tuolla Uudessa-Seelannissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uusi-Seelanti on aivan ihana.. ei ees sanat riitä selittää miten upea se paikka on! ♥

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi! ♥